
Jeśli posiadasz konto na portalu - zaloguj się, jeśli go nie posiadasz zarejestruj się.
Obiektyw Zeiss Otus 100mm f/1.4 - Nikon F to wysokiej klasy teleobiektyw z ręcznym ustawianiem ostrości, oferujący wyjątkową jakość zarówno optyczną jak i mechaniczną. Dedykowany dla wymagających fotografów i twórców filmowych.
Ze względu na wyjątkową jakość obrazu i doskonałą jakość wykonania jest jednym z najlepszych obiektywów w swojej klasie. Dzięki bezkompromisowej konstrukcji i ponadczasowej wydajności, która wyróżnia wszystkie obiektywy Otus, Zeiss Otus 100mm f/1.4 jest naprawdę wyjątkowym obiektywem. Odzwierciedla całą wszechstronną wiedzę i bogate doświadczenie marki Zeiss.
Zeiss Otus 100mm f/1.4 Nikon F - efekt średnioformatowy
Chociaż Otus 100 mm f / 1.4 do Nikon został opracowany dla aparatów pełnoklatkowych 35 mm, zapewnia wysoką jakość i efekty systemu średniego formatu a to dzięki wysokiej rozdzielczości i doskonałej ostrości - nawet przy maksymalnym otworze przysłony f / 1.4. Zapewnia fantastyczny, gładki i piękny bokeh, idealny do zdjęć portretowych i produktowych.
Konstrukcja optyczna to zaawansowany Sonnar z pływającą konstrukcją soczewki, która zawiera szkło apochromatyczne i element asferyczny. Ta kombinacja zapewnia niesamowitą wydajność obrazowania i ostrość w całym zakresie ogniskowania i na całym kadrze. Wysokiej jakości szkło apochromatyczne w Zeiss Otus 100mm f/1.4 - Nikon F zapobiega prawie wszystkim wyobrażalnym aberracjom, takim jak kolorowe obramowania. Ponadto powłoka antyrefleksyjna Zeiss T minimalizuje odblaski obiektywu i utrzymuje wysoki kontrast, nawet podczas fotografowania pod światło.
Aberracje spowodowane ekstremalnymi różnicami między cieniami i światłami są szczególnie widoczne na zdjęciach wykonanych w nocy w Zeiss Otus 100mm f/1.4 - Nikon F. Dzięki znakomitej korekcji bocznej aberracji chromatycznej oświetlona fasada jest odtwarzana z absolutną perfekcją.
Ponieważ ta soczewka jest apochromem, aberracje chromatyczne (osiowe aberracje chromatyczne) są korygowane za pomocą elementów specjalnego szkła o anomalnej częściowej dyspersji. Aberracje chromatyczne są zatem znacznie poniżej zdefiniowanych granic. Przejścia jasno-ciemne na obrazie, a szczególnie rozjaśnienia, są odtwarzane prawie całkowicie bez kolorowych artefaktów.
Dramatyczne perspektywy i widok z niezwykłych kątów obrazu - obiektywy Zeiss otwierają nowe możliwości kompozycji. Zniekształcenie zakłóciłoby kompozycję, ponieważ linie proste, których obraz nie przechodzi przez środek obrazu, zostałyby odtworzone z zakrzywionym kształtem. Ten irytujący efekt jest odpowiednio i w dużej mierze kompensowany przez skomplikowane konstrukcje optyczne dla wszystkich ogniskowych.